תחום הפקות דפוס מתפתח ומתרחב כל הזמן, טכנולוגיות חדשות נכנסות לשוק והופכות לזמינות עבור כולנו. איכות ההדפסה הולכת ומשתפרת, מהירות התגובה והיכולות של המדפסות לבצע, מגוון סוגי הדפים ושיפור העמידות של המוצר המוגמר (הדף והצבע) נמצאים בשיפור מתמיד ועשו קפיצת דרך אדירה בתקופה האחרונה.

הדפסת תמונות


הדפסת תמונה הופכת לנפוצה גם עבור צלמים (צלמים מקצועיים שמשתמשים ביכולות ההדפסה להציג תמונה מדוייקת וצלמים חובבים שבתהליך למידה). תחום הצילום הופך נפוץ ונגיש גם הוא עם כניסת הצילום הדיגיטלי לחיינו (לפני שני עשורים בערך) והיכולות המרשימות של הצילום באמצעות הטלפונים הניידים שכל תקופה עושה קפיצת מדרגה משמעותית.

צלמים מקצועיים וצלמים חובבים שמשקיעים בידע וביכולות הצילום שלהם על ידי למידה והכשרה מתמשכת בקורסי צילום, בסדנאות צילום ובפעילויות נוספות כמו טיולי צילום, הרצאות וכנסים של בתי הספר לצילום ועוד ועוד, נוהגים "לפתח" כלומר להדפיס את עבודתם ולעשות בהם שימוש אישי או עסקי.

שימוש יצירתי בהדפסת תמונות


הדפסה של כרטיס ביקור המכיל את התמונה האישית המקצועית שצילמת בזכות קורס צילום שעשית הרבה יותר מרגשת ומשמעותית עבור המקבל. תמונת נוף מחופשה משפחתית שצילמת בזכות הידע שצברת בלימוד צילום באופן עצמאי ותהיה תלויה בחדר העבודה שלך תהיה בעלת אפקט עיצובי ורגשי ותהיה לך כ"דלק" ומנוע שדוחף קדימה, שליחה של תמונה מודפסת עם הקדשה בכתב יד לחבר או משפחה מעבר לים כמתנה או כתזכורת לאירוע משותף. ההדפסה מאפשרת לנו לצאת מהעולם הדיגיטלי אל העולם הפיזי, לרגש ולהעניק משהו מוחשי למישהו או לעצמנו.


צילום והדפסת תמונות

האם כולנו צלמים?


לכאורה כל אחד יכול וכל אחת יכולה לצלם, בפועל מרבית התמונות שאנחנו מצלמים עם הטלפון הנייד, עם המצלמה הדיגיטלית שיש לנו בבית או אפילו עם מצלמה חצי-מקצועית אינן כאלו שאנחנו מתגאים בהן ורוצים להדפיס ולהציג אותן, כדי לצלם נכון ולייצר תמונות טובות צריך ללמוד מספר עקרונות בסיסיים. משהו שקורס צילום קצר יכול לתת - ולתמיד. ברגע שלמדת בקורס צילום את הדברים העיקריים להם צריך לתת תשומת לב בתמונה, כל תמונה תהיה בול. כל תמונה תהיה שווה הדפסה. כל תמונה תהיה גאווה.


בית ספר לצילום (היום קיימים בשוק מגוון רחב בפריסה ארצית) מאפשר קורסי צילום ברמות שונות, ישנם צלמים עצמאים שחלק מהשליחות שלהם היא להעביר את הידע הלאה וללמד את כל הצלמים בעולם (כל מי שמחזיק טלפון נייד עם מצלמה) איך להפיק מהמצלמה תמונות ראויות ומקצועיות. מכל מצלמה.


אחרי שרואים צילום אחד מודפס בעל ערך רגשי כלשהו, הדפסת התמונות הופכת לשגרה, שימוש בצילום כדי להעביר מסר ולספר סיפור אישי קטן הופך לכלי ולדרך לחלוק חוויות, לשמור רגעים, להתרגש ולרגש כאשר ההדפסה הופכת את התמונה לזמינה בכל רגע, על המקרר עם מגנט, על השולחן בתוך מעמד מיוחד, תלויה על לוח שעם עם נעץ או ממוסגרת ותלויה על הקיר.